Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2011

Blogs VS Traditional Media


Το 1994 το ημερολόγιο του Justin Hall μετακόμισε από την ντουλάπα της κρεβατοκάμαρας του στο κόσμο του δικτύου,  αλλάζοντας όνομα και διεύθυνση. Από εκείνη την στιγμή έγινε γνωστό ως  Blog. To όνομα προέκυψε από ένα αστείο του Πίτερ Μέρχολτς ο οποίος έσπασε την επίσημη λέξη weblog σε we blog και μετά όπως λένε η Άγγλοι, and the rest is history”!!!!
Η ιστορία του blog περιλαμβάνει μάλλον περισσότερα κλάματα, μάχες και περίπλοκες ιστορίες  αγάπης από ένα έργο του Σαίξπηρ. Για  κάποιους έχει γίνει ο προσωπικός τους θεραπευτής , πληροφοριοδότης  ή ακόμα ένα μέσο διασκέδασης  όταν δεν υπάρχει κάτι καλό στην τηλεόραση. Το 16% των αμερικανών παρακολουθεί τις εξελίξεις στο κόσμο μέσω blog με αποτέλεσμα κάθε 5 μήνες το ποσοστό των blog διπλασιάζεται. Πριν από 7 χρόνια δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια καινούρια μορφή ημερολογίου, τώρα όμως έχει γίνει ένας διαδικτυακός τόπος όπου μπορείς να βρεις πληροφόρηση, διασκέδαση , συμβουλές. Υπάρχουν ακόμα blogs για blogs!
H επιτυχία του blog βασίζεται στο γεγονός ότι πηγάζει από ένα άτομο και τις προσωπικές απόψεις. Είναι αυτό το στοιχειό που μας ελκύει τόσο πολύ γιατί μας κάνει να σκεφτούμε ότι πίσω από την άποψη που διατυπώνεται δεν κρύβεται κάποιο άλλο συμφέρον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ηλεκτρονική εμπειρία που σου παρέχει η AIESEC  μέσα από τους δικούς της διαδικτυακούς τόπους στους οποίους συμμετέχουν τα μέλη του οργανισμού, εκφράζοντας της εμπειρίες τους και αλληλεπιδρώντας  με άλλους φοιτητές.
               Τόσο γρήγορη είναι η εξέλιξη του που 5 χρόνια πριν προέκυψε το ζήτημα αν σύντομα τα παραδοσιακά ΜΜΕ αντικατασταθούν  από το φαινόμενο του blog. Τα blog έχουνε δώσει μια καινούρια εικόνα σε επίκαιρες εξελίξεις ,έχουνε φέρει στο κόσμο μια καινούρια μορφή διασκέδασης και χάρισαν στο κόσμο νέα αγαπημένα πρόσωπα όπως τους  Shane Dawson, Scott Bullock και Perez Hilton.
Όμως θα μπορέσει σε κάποιο χρονικό διάστημα το blog να αντικαταστήσει την τηλεόραση, τις εφημερίδες και το ράδιο;  Η κρυφή δύναμη του blog κρύβεται στο προσωπικό στοιχείο του όμως από την άλλη πλευρά ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που πάντα θα το εμποδίζει να ανταγωνιστεί τα media. Το blog αποτελεί ηλεκτρονική δομή, χτισμένη σε  απόψεις, η οποία κατέχει δευτερεύουσα θέση, καθώς τα παραδοσιακά ΜΜΕ διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στην ενημέρωση. Πολλές  φόρες το κοινό μπερδεύει  το προσωπικό στοιχείο με την αντικειμενικότητα, νομίζοντας ότι είναι ταυτόσημες έννοιες. Όμως κάτι που χτίζεται πάνω σε απόψεις πότε δεν μπορεί να είναι εντελώς  αντικειμενικό. Ωστόσο εάν αφαιρέσουμε το προσωπικό στοιχείο από το blog , θα καταφέρει να αποκτήσει το αντικειμενικό χαρακτήρα που του λείπει; Τότε όμως θα έχει χάσει την ταυτότητα του, θα μετατραπεί σε μια απλή online  εφημερίδα απομακρυσμένη πλέον από τον αρχικό σκοπό, δηλαδή την έκφραση της άποψης.
Μία εξίσου σημαντική πτυχή στην οποία θα μπορούσαμε να επικεντρωθούμε είναι τα video blogs. Γνωστά  ονόματα όπως η Venetian Princess και ο Shane Dawson  γεννήθηκαν  μέσω αυτών. Όμως μέχρι ποιό σημείο μια εκατοστή παρωδία του εκατοστού τραγουδιού της  Lady Gaga θα σε ικανοποίει (και άμα πας στο youtube, θα δεις ότι τα περισσότερα δείχνουν ακριβώς αυτό) και θα  αντικαταστήσει μια καλή ταινία του Martin Scorsese; Αυτό ίσως συμβεί μόνο αν ο ίδιος ο Martin Scorsese βάλει τις ταινίες του στο δικό του προσωπικό blog(που πολύ αμφιβάλλω). Εάν τα blog προσφέρουν την ίδια διασκέδαση όπως τα παραδοσιακά ΜΜΕ αυτό απλώς θα συνιστά τη  μεταφορά των ΜΜΕ στον υπολογιστή μας.
      Μακροπρόθεσμα δεν πιστεύω ότι το blog θα μπορούσε να αντικαταστήσει  ούτε να καλύψει τα κενά των παραδοσιακών ΜΜΕ. Τα πλαίσια των δυνατοτήτων του δεν είναι αρκετά μεγάλα για να επεκταθεί τόσο μακριά . Παρόλο που το διαδίκτυο σε γενικά πλαίσια μπορεί να ανταγωνιστεί τα ΜΜΕ, το blog αυτό καθεαυτό  είναι αρκετά αδύναμο  για να αποτελεί μια αυτόνομη και ανεξάρτητη πηγή ενημέρωσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου